!-- THIS SKIN PROTECTED BY WAWA ! --!>
Hello ! you're strumble upon ilhamku . Please mind your manners . Thanks
//naryz ilhamku// ♥
ilhamku
jangan lepaskan peluang...masa tidak akan menunggu kamu
Tuesday, May 11, 2010 | 0 narnians

http://www.vemmabuilder.com/26858996




Serangan di Gaza: Apa anda perlu tahu?

emelCetakPDF
[updated 5 Jan] Hari ini masuk hari ke-8 serangan dahsyat ala-Nazi oleh rejim israel ke atas Gaza. Apa yang anda perlu tahu?
Anda perlu tahu bahawa sebenarnya:
Anda perlu tahu bahawa sehingga kini:
Anda perlu tahu bahawa anda boleh membantu:


Kebiadapan Negara Haram Israel Dikecam!

emelCetakPDF
Pasukan Komando menyerang Kapal MV Mavi MarmaraPEMBINA mengikuti rapat berita tentang pertembungan tentera haram Israel dengan konvoi kapal Lifeline ForGaza (LL4G). Sehingga detik tulisan ini dipenakan, sekurang-kurangnya 15 orang telah terbunuh dan lebih daripada 50 orang tercedera. Tindakan zalim tentera haram Israel terhadap konvoi kemanusiaan ini mengundang kemarahan warga dunia, termasuklah negara-negara yang pada asalnya menyokong entiti Israel. PEMBINA amat bersedih dengan apa yang berlaku terhadap konvoi LL4G, tetapi ia bukanlah suatu tindakan yang memeranjatkan. Dunia sedia maklum kebiadapan rejim Israel yang akan melakukan apa sahaja demi mempertahankan kewujudan haram mereka.

PEMBINA dengan ini mengecam sekeras-kerasnya serangan yang dilakukan dan menyeru semua pihak melakukan apa yang terdaya di sisi mereka demi menyokong usaha kemanusiaan ini secara khususnya, dan perjuangan Palestin secara amnya. PEMBINA menyeru semua pihak agar:
1. Menyebarkan berita tentang perjuangan Palestin kepada orang-orang di sekeliling untuk meningkatkan kesedaran tentang perjuangan Palestin ini. Gunakan segala bentuk media konvensional (surat khabar,televisyen dsb.) dan media baru (blog, Twitter, Facebook, Myspace dsb.)untuk usaha ini.
2. Memboikot badan-badan dan perniagaan-perniagaan yang menyokong kezaliman rejim haram Zionis.
3. Menghantar memorandum, surat-surat, luahan perasaan atau apa sahaja cara bantahan kepada diplomat US yang menjadi rakan strategik dan pendokong utama rejim haram Israel untuk menekan Israel menghentikan tekanan mereka ke atas umat Islam Palestin.
4. Berdoa bersungguh-sungguh kepada Allah untuk menyelamatkan saudara-saudara kita yang memperjuangkan Palestin ini, menguatkan hati mereka, mengukuhkan langkah mereka serta menjadikan musuh mereka dilihat kecil di hadapan mereka.
Hasbunallah wa ni'mal waakil.
Cukuplah Allah sebagai pembantu, dan Dialah sebaik-baik Pembantu.

Muadz Bin Mohammed Zain
SUA bagi pihak Jawatankuasa Pusat PEMBINA

http://pembina.com.my/index.php?option=com_content&view=article&id=120:serangan-di-gaza-apa-anda-perlu-tahu&catid=11






★ OLDER POST | NEWER POST

oo